Monday, October 18, 2010

伴君如伴虎。。。

今天接近放工的时候我的Manager Ms A 找我聊了很多。。。聊公司明年的一些方向。。。要怎样帮公司接更多的生意。。。坦白讲我是真的希望可以帮忙公司赚钱。。。我也很理解Ms A 现在的状况。。。她刚回来公司三个月。。。之前在我们公司做了三年过后离职今年又回来升级当Manager 。。。我另外一个Manager Mr K 已经是56岁做多几年就是退休了!很肯定以后Malacca Office 就是Ms A 在打理。。。Ms A 想尽办法的充实自己想在Mr K 宣布退休之前可以准备好接任Branch Manager 的这个重任。。。Ms A 跟我很好,算是无话不谈吧!我明白有时候她承受压力需要找人来聊, 我也很乐意扮演这样的角色。。。不过有时候会让我觉得伴君如伴虎, 就好像今天 聊着聊着 突然Ms A 问我“Grace 啊!你想要公司在年尾给你多少的Incrememt ?" Walao , 对一个普通员工的我来说这真的是很难回答的问题。。。

当然Increment 不是Ms A 一个人就可以决定的事情还要Mr K propose 给在Germany 的大老板agree 了才可以实行。。。对于Ms A 的问题我用了很婉转的方式回答她。。。老实说我对现在我所拥有的工作很满意,目前为止我真的没有任何的要求。。。当然我不可能这样告诉Ms A 如果她以后都不加我薪水了怎么办?然而我又不可以告诉她我理想要加到的薪水是RM XXXX.....对不对?可以了解我现在的处境吗?哈哈。。。其实真的不是什么大问题只是Ms A 的处理方式很直接。。。有时候她告诉我的东西还要为她搓一把冷汗。。。真谢谢她对我的信任。。。但是我还是觉得适当的保持上属和下属的距离比较好。。。因为我不知道几时自己的一时口快踩到她的尾巴就不好咯!

对于现在的工作量我真的非常满意。。。可以说是很不错,不!应该是说很好的待遇了!我真心的祝福公司会越来越好全体员工(包括德国那里的同事)都很开心的在TCS 上班,TCS 的顾客可以跟我们继续长久的合作。。。希望有一天可以跟德国的同事碰面相信场面一定很感人。。。因为时常跟他们通电话就是从来没有看过他们的脸。。。希望他们可以来Malaysia 看我因为我不希望我去德国是为了工作。。。我宁愿存够钱跟Honey 去德国旅行也不要公司出机票给我去德国Training 还是Working 。。。我说过我不会再自己一个人搭飞机了。。。要搭飞机就要和Honey 一起搭。。。我又好像扯太远了。。。好啦!以下就是关于一些我Company 的Profile ... ( 从公司的Profile 抄出来的)

TCS OBERREUTHER AG
Technical Support Consulting Sourcing


TCS Oberreuther AG was established in the year 1994. The personnel have more than 40 years experience in Technical Support, Consulting and Sourcing for spare parts activities in Europe, especially in Germany, as well as in USA.
We also specialized in Logistics Services such as Air / Sea Freight, warehouse management, Import / Export handling, equipment transfer/transportation, special transport/packaging.

Our Head Office located in Regensburg, Germany enable us to supply most of the European and USA machinery product. Starting from August 2000, TCS Oberreuther AG has set up A Representative Office in Melaka, Malaysia to provide full support and best service to customers in Asia region.

Our Products
  • Electronic Components
- Active Components

# Discrete components
# Integrated circuits

- Passive components
- Electromechanical components
  • Visualization Products
- LCD - Monitors
- CRT - Monitors
- TFT - Monitors
- Plasma - Displays
  • Control Engineering
- Control and automation equipment
- Regulation systems
- Controlling modules
- Programmable Logic Controllers
- Preset counters
- Manometers
- Chronometers
-Power supplies
- Controllers
  • Driving components
- Motor drives
- Gear units
- Hydraulics
- Pneumatics
- Couplings
  • Mechanical Products
- Hard metal tool
- Tools
- Ceramic parts
  • Technical - Industrial - Products
- Industrial safety products
- Chemical products
- Seals
- Solenoids
- Optical equipment
- Industrial cables
- Pumps
- Valves
- Ventilators
  • Surface Engineering
- Grinding material / Abrasive fleeces-waven-products
# Belts
# Rollers
# Discs
# Flap brush wheels

- Grinding machines
- Adhesive tapes
- Labels
- Anti-slip products
# for grates and stairs

Our Services
  • Logistics
- Air and Sea Freight
# Warehousing
# Spare part distribution
#Integrated logistic services
#On-board courier service

  • Special Transports / Special Packaging
- Equipment and security container transport
- Oversized-Cargo-Projects/industry moves
-Air cushion bedded transports
- Airfreight-Packaging as per HPE-Standards
- Sea Freight-Packaging as per HPE-Standards

Our Contact


Head Office

Hochweg 89, D-93049 Regenburg, Germany.
Tel : +49 941 208 230
Fax : +49 941 208 2320
E-mail : info@tcs.ag

Representative Office - Melaka, Malaysia

No.29-2, Jalan CM2, Taman Cheng Mutiara,
75250 Melaka, Malaysia
Tel : +06 6 336 6100
Fax : +06 6 334 4103
E-Mail : melaka@tcs.ag


No comments:

Post a Comment